مراقبت از چشم‌ها

مراقبت از چشم‌ها-نماینده انحصاری شرکت ماینودرم در ایران

چشمان شما بخش مهمی از سلامتی شما هستند. چشم هم مانند سایر اجزا بدن نیاز به مراقبت‌ها و رسیدگی‌های ویژه‌ای دارد. در ادامه به ۷ راه برای مراقبت از چشم‌ها ،اشاره شده است.

نکات مربوط به مراقبت از چشم‌ها

مواردی وجود دارد که می‌توانید برای حفظ سلامتی چشمان خود از آن‌ها استفاده کنید و مطمئن شوید که بهترین نتیجه را مشاهده خواهید کرد:

۱. رژیم سالم و متعادل

رژیم غذایی شما باید به مقدار زیادی میوه و سبزیجات به خصوص سبزیجات برگ زرد و سبز تیره داشته باشد. خوردن ماهی‌هایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند ماهی سالمون، ماهی تن و حلیب همچنین می تواند به چشم شما کمک کند.
وزن سالم خود را حفظ کنید. اضافه وزن یا چاقی خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. ابتلا به دیابت، شما را در معرض خطر بیشتری از ابتلا به رتینوپاتی دیابتی یا گلوکوم قرار می‌دهد.

۲.به طور منظم ورزش کنید

ورزش ممکن است به جلوگیری یا کنترل دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا کمک کند. این بیماری‌ها می‌توانند به برخی از مشکلات بینایی و چشم منجر شود. بنابراین اگر به طور منظم ورزش می‌کنید‌، می‌توانید خطر ابتلا به این مشکلات بینایی را کاهش دهید.

۳.عینک آفتابی بزنید

قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند به چشم شما آسیب برساند و خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا، مربوط به سن را افزایش دهد. با استفاده از عینک آفتابی که ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه UV-A و UV-B را از بین می‌برد، از چشمان خود محافظت کنید.

۴.از کشیدن سیگار خودداری کنید

سیگار کشیدن نیز همانند نور خورشید، خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی وابسته به سن مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را افزایش می‌دهد و می‌تواند به عصب بینایی آسیب برساند.

۵-سابقه پزشکی خانواده خود را بدانید

برخی از بیماری‌های چشم ارثی هستند، بنابراین مهم است که بدانید که آیا کسی در خانواده شما آن‌ها را داشته است یا خیر. این امر می‌تواند در تعیین خطر ابتلا به بیماری چشمی به شما کمک کند.

۶.نگه داری صحیح از لنز‌های تماسی

قبل از گذاشتن، لنزهای تماسی خود را به خوبی بشویید. همچنین دستورالعمل‌های مربوط به نحوه تمیز کردن صحیح آن‌ها را دنبال کنید و در صورت لزوم آن‌ها را جایگزین کنید.

۷.به چشمان خود استراحت دهید

اگر زمان زیادی از رایانه استفاده می‌کنید و چشمان شما خسته می‌شود. برای کاهش خط چشم، قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را امتحان کنید:

هر ۲۰ دقیقه، ۲۰ ثانیه در مقابل شما ۲۰ ثانیه دور شوید.

 

Mineaderm روز به روز در حال توسعه و رشد است تا راهنمای مراقبت از خودمان باشد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. این فیلد الزامی است.

*

code